Halil SAÇ, Sedef YUNTÜR
Proje Dükkanı Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Ajansı Kurucusu ve Başkanı Ali Cenk Gülce tarafından 7 Mart Çarşamba günü İletişim Fakültesi Konferans Salonu’nda “Sosyal Medya Eğitimi” verildi. Eğitimde dijital iletişim stratejisi ve pazar yönetimi, dijital itibar ve kriz yönetimi, sosyal medyada insan kaynakları ve şirketlerin gözünden sosyal medya konuları işlendi.
Gülce, sosyal medya platformlarının iletişim açısından gün geçtikçe önem kazandığını ve bu platformların tüketicileri ikna etmede önemli rol oynadıklarını ifade ederek, Türkiye’nin dijital karnesini değerlendirdi. Youtube, Facebook ve Instagram’ın ilk üç sırada yer alan mecralar olduğunu belirterek, “Sosyal medyayı aktif olarak en fazla kullanan ülkelerden biriyiz. Fakat özgün içerikler üretme konusunda sıkıntı çekiyoruz” dedi.
Marka stratejisi belirlenirken tüm iletişim birimlerinin sorumlulukları belirlenerek hedefe ulaşılması gerektiği konusuna değinen Gülce, “Sosyal medya yönetimi takım ve süreç işidir” vurgusunu yaparak yaşanabilecek olası krizlere karşı her türlü senaryonun mutlaka hazırlanması ve bu senaryoların sürekli güncellenmesi gerektiğini belirtti.
“İyi İzlenim Bırakmak İçin Mesleki Birikimlerinizi Paylaşın”
Gülce, günümüzde kurumların işe alımlarında adayların sosyal medya hesaplarını büyük ölçüde dikkate aldığını ve sosyal platformlarda paylaşım yapılırken dikkatli davranılması konusunda öğrencileri uyardı. Etkinlikte öğrencilerin sosyal medya hesaplarının işe alım süreci için uygun olup olmadığının simülasyonu yapılarak, örnekler üzerinden uygun bir sosyal medya hesabının nasıl olması gerektiği konusu ele alındı. İyi bir izlenim bırakmak için mesleki birikimlerin sosyal medya hesaplarına yansıtılması, dini-siyasi yorumlardan ise kaçınılması gerektiği ifade edildi.
Etkinlik Prof. Dr. Nilüfer Sezer’in Ali Cenk Gülce’ye teşekkür belgesini takdim etmesiyle son buldu.