Fakültemiz öğretim üyelerinin makalelerinin yer aldığı “Atatürk ve Kitle İletişimi” adlı kitap Der Yayınları bünyesinde okuyuculara sunuldu. Editörlüğünü Dr. Nil Çokluk’un yaptığı kitapta Atatürk’ün basın ile ilişkisinin yanı sıra radyo, sinema, stratejik iletişim, diplomasi ve beden dili üzerine yazılan çalışmalar yer alıyor.
Prof. Dr. İlber Ortaylı ve Prof. Dr. Nermin Abadan Unat’ın önsözlerinin yer aldığı kitap, Atatürk’ün Nutuk adlı yapıtındaki söylemlerini çözümleyen ve kullanılan dil bağlamında iletişim becerileri ile liderlik arasındaki ilişkiyi inceleyen bölümle başlamaktadır.
Atatürk’ün Basın ve Radyo Politikaları
Ulusal Kurtuluş Mücadelesi sürecinde Atatürk’ün basına verdiği önem ve bu doğrultuda ortaya koyulan söylemin tartışıldığı bölümde İstanbul ve Anadolu Basını, Yabancı Basınla ilişkiler, Anadolu Ajansı ve Mizah Basını gibi içerikler yer almaktadır.
Üçüncü bölümünde yer alan “Atatürk ve Radyo” başlıklı çalışmada ise, Atatürk’ün 2. Dünya Savaşı’nın ayak seslerinin duyulduğu 1932 yılına kadar radyo ile ilgili gerçekleştirilen stratejik planlamaya dair analizler yer almaktadır. Atatürk’ün radyo ideali, ilk radyo denemeleri, propaganda ve radyo ilişkisi ile Atatürk’ün kitle iletişime olan ilgisinin radyo üzerinden görülebileceği bir bölüm olarak göze çarpmaktadır.
Atatürk’ün Sinema Politikası ve Dış Basın Mülakatları
“Atatürk’ün Sinema Politikası Üzerine” adlı bölümde, Cumhuriyet dönemi sinema faaliyetleri, çekilen filmler ve projelerin ele alınarak Atatürk’ün nasıl bir sinema politikası izlediği ortaya koyulmaktadır. Türk sinemasının ilk yılları, Muhsin Ertuğrul Sineması ve Kurtuluş Savaşı filmlerinin de yer aldığı bölümde Atatürk’ün çok bilinmeyen senaryosu ile ilgili de bilgiler bulunmaktadır.
Günümüz önemli konularından bir tanesi olarak ön plana çıkan “Stratejik İletişim” kavramının diplomatik ve askeri alanda nasıl olması gerektiğine dair görüşlerin yer aldığı “Atatürk ve Stratejik İletişim” adlı bölümde ise, Atatürk’ün stratejik iletişimin henüz bir kavramsallaştırması yapılmamış olduğu halde nasıl başarılı bir şekilde uyguladığı görülmektedir. Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri’nin önemli gazete ve dergileri olmak üzere, dönemin önde gelen gazetecileriyle görüşen Atatürk’ün stratejik iletişim kavramı özelinde gerçekleştirdiği yorum ve öngörüleri de bölümde yer almaktadır.