Salı, Haziran 24, 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim
İletim
  • Anasayfa
  • Eğitim
    • İstanbul Üniversitesi
    • İÜ İletişim Fakültesi
    • Hocalarımızın Kaleminden
  • Bilim
  • Sağlık
  • Kültür-Sanat
  • Yaşam
  • Spor
  • Teknoloji
  • Foto Galeri
  • Giriş
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İletim
Anasayfa Eğitim

Prof. Dr. Meltem Bostancı’dan ‘Dijital Yerlilerle Medya Okuryazarlığı Projesi’ne Önemli Katkı

İLETİM Tarafından İLETİM
31 Mart 2021
içinde Eğitim
0
Prof. Dr. Meltem Bostancı’dan ‘Dijital Yerlilerle Medya Okuryazarlığı Projesi’ne Önemli Katkı
0
PAYLAŞIM
58
GÖRÜNÜM
Share on FacebookShare on Twitter

Haber: Tuğçe AYÇİN

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Meltem Bostancı, “Dijital Yerlilerle Medya Okuryazarlığı Projesi” kapsamında önemli bir seminere imza attı. Türkiye’nin çeşitli illeri ile Azerbaycan’da öğrenim gören ve yaşları 7 ila 15 arasında değişen ilköğretim öğrencilerini dijital medya okuryazarlığı konusunda bilinçlendirmeyi hedefleyen seminerde değerli bilgiler aktaran Prof. Dr. Bostancı, “Dezenformasyon-Manipülasyon-Propaganda” başta olmak üzere birçok önemli konuda değerlendirmelerde bulundu.

İlgili Haberler

Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi

Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi

11 Haziran 2025
İstanbul Okul Öncesi Eğitim Şenliği Düzenlendi

İstanbul Okul Öncesi Eğitim Şenliği Düzenlendi

11 Haziran 2025

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyeleri, bilgi birikimleri ve tecrübeleriyle gerçekleştirdikleri çalışmalar vasıtasıyla topluma fayda sağlamaya devam ediyor. Bu çalışmaların bir yenisi, Gazetecilik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Meltem Bostancı tarafından gerçekleştirildi. Prof. Dr. Bostancı, bir e-Twinning Projesi olan “Dijital Yerlilerle Medya Okuryazarlığı Projesi” kapsamında, Türkiye’den sekiz, Azerbaycan’dan da bir öğretmenin dahil olduğu ve ilköğretim düzeyindeki öğrencileri dijital medya okuryazarlığı konusunda bilinçlendirmeyi hedefleyen seminerde önemli bilgiler aktardı.

“Dijital Yerlileri Bilinçlendirmemiz Gerekiyor”

Seminerle ilgili değerlendirmelerde bulunan Prof. Dr. Bostancı, dijital çağın içine doğmuş olan ve “dijital yerliler” olarak adlandırılan çocuk ve gençlerin, dijital ortamdaki faaliyetleri söz konusu olduğunda, birçok tehdit ve risk ile karşı karşıya olduklarını söyleyerek, onların dijital medyanın olumsuz etkilerine karşı bilinçlendirilmelerinin son derece önemli olduğunun altını çizdi.

Manipülasyondan Dezenformasyona, Propagandadan Algı Yönetimine Kadar Birçok Konu Ele Alındı

Yeni iletişim teknolojilerinin sunduğu avantajlardan etkili bir şekilde yararlanabilmek ve bu teknolojileri kullanırken karşı karşıya kalınabilecek riskleri azaltmak için dijital medya okuryazarlığı becerisine sahip olunması gerektiğini vurgulayan Prof. Dr. Bostancı, tüm bu sebeplerle “Dijital Yerlilerle Medya Okuryazarlığı Projesi” gibi çalışmaları desteklemenin önemine dikkat çekerek şu ifadeleri kullandı: “Ben de seminer kapsamında projeye dahil olan okullarda öğrenim gören çocuklara, medya tarafından kamuoyunu etkilemeye yönelik olarak başvurulan önemli strateji ve tekniklerden olan ‘manipülasyon, dezenformasyon ve propaganda’ya dair temel bilgileri vermeye çalıştım. Online ortamda, ilk ve ortaokul düzeyinde öğrenim gören çocuklara yönelik olarak gerçekleştirilen söyleşimize, çocuklar ve aileleri büyük ilgi gösterdi. Manipülasyon, dezenformasyon ve propagandanın kelime anlamı, ‘medya manipülasyonu nedir’, ‘propaganda ile reklam arasındaki farklar nelerdir’ gibi konuların yanı sıra, algı yönetimi, ikna ve propaganda arasındaki etkileşimden bahsederek, kitle iletişim araçları aracılığıyla yapılan propagandatif faaliyetleri ayırt edebilmek açısından eleştirel medya okuryazarlığı becerisine sahip olmanın önemine de dikkat çekmeye çalıştım. Öğrenciler söyleşi sonrasında akıllarına takılan konularda sorular sorarak, dijital medya okuryazarlığı konusuna ne kadar ilgi duyduklarını da göstermiş oldular.”

“Gençlerin Enerjisi, Biz Akademisyenlerin Üretimi İçin Ciddi Bir Motivasyon”

Günümüz dünyasında eleştirel medya okuryazarlığına artık eskisinden çok daha fazla ihtiyaç duyulduğunu ve bunun nedenlerini de açıklamaya çalıştığını belirten Prof. Dr. Bostancı, söyleşinin son derece verimli geçtiğini vurgulayarak, “Hitap ettiğimiz kitlenin enerjisi ve heyecanı bizlere de geçti ve bu enerjinin, biz akademisyenlerin bu konularda daha fazla üretmeleri için ciddi bir motivasyon kaynağı olduğunu da belirtmeden geçemeyeceğim” dedi.

“Dijital Medyayı Topluma Fayda Sağlayacak İçerikler Üretmek İçin Kullanmalıyız”

Dijital medyanın nasıl kullanılması gerektiğini yorumlayan Prof. Dr. Bostancı, “Dijital medyayı sadece sosyal medyada zaman geçirmek ve popüler kültürün bir parçası olmak için kullanmak yerine, bu teknolojilerden kendimizi geliştirmek ve toplumsal yaşama katkı sağlayacak içerikler üretebilmek amacıyla yararlanmamız gerektiğinin altını çizmek isterim” diyerek sözlerini tamamladı.

Seminere Türkiye ve Azerbaycan’dan Katılım Sağlandı

“Dijital Yerlilerle Medya Okuryazarlığı Projesi” kapsamında düzenlenen seminerde; Kocaeli Çayırova İlkokulu 1. Sınıf Öğretmeni Zeynep Kahrıman, Kocaeli Çayırova 3. Sınıf Öğretmeni Serpil Bal, Konya Kuzören Ortaokulu Türkçe Öğretmeni Buse Aydın, Konya Kuzören Ortaokulu Türkçe Öğretmeni Sadiye Korkut, Kocaeli Çayırova Ortaokulu İngilizce Öğretmeni Derya Durak, Kocaeli Şekerpınar İlkokulu 1. Sınıf Öğretmeni İnci Ünal, Kütahya Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu Sınıf Öğretmeni Nilgün Dündar, Gaziantep Şehit İsmet Kayar Ortaokulu Türkçe Öğretmeni Huriye Aksu ve Azerbaycan’dan Bilişim Öğretmeni Konul Mirzeyeva yer aldı.

Etiket: dijital yerlilerle medya okuryazarlığı projesimedya okuryazarlığımeltem bostancı seminerprof. dr. meltem bostancı
Önceki Gönderi

İstanbul İletişim’den Yeni Bir Araştırma: Dijital Platform İzleyici Alışkanlıkları Araştırması

Sonraki Gönderi

İstanbul İletişim’de Bu Haftanın Gündemi; “Türk Sinemasında Film Festivalleri”

Sonraki Gönderi
İstanbul İletişim’de Bu Haftanın Gündemi;  “Türk Sinemasında Film Festivalleri”

İstanbul İletişim’de Bu Haftanın Gündemi; “Türk Sinemasında Film Festivalleri”

HABER KATEGORİLERİ

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

ÖNE ÇIKAN KONULAR

10 Kasım Atatürk atölye basketbol belgesel bilim deprem Dr. Öğr. Üyesi Ümit Sarı ekonomi erasmus eğitim film futbol iletim iletim gazetesi iletişim iletişim fakültesi atölyeleri istanbul istanbul üniversitesi istanbul üniversitesi iletişim fakültesi iü iü iletişim fakültesi iüwebtv kadın kültür sanat medya mezuniyet prof. dr. ergün yolcu Prof. Dr. Mahmut Ak psikoloji radyo radyo iletişim sanat sağlık sergi sevgi şahin sinema siyasal bilgiler fakültesi sosyal medya spor tarih teknoloji tercih ve tanıtım günleri yapayzeka İletişim Fakültesi

ÖNE ÇIKAN HABERLER

  • Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • İlk Türk Futbol Takımı: Black Stockings FC (Siyah Çoraplılar)

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Kamondo Merdivenleri’nin Bilinmeyen Hikayesi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Tarihten 4 İlginç Bilgi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Psikoloji Tutkunlarının İzlemesi Gereken 7 Film

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0

Bizi sosyal medyada takip edin

Son Haberler

  • Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor
  • Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?
  • Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi

Kategoriler

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

Özel Haberler

Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor

Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor

20 Haziran 2025
Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

16 Haziran 2025
Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi

Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi

11 Haziran 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki hesabınıza giriş yapınız

Şifreni mi unuttun?

Lütfen Şifrenizi Alınız

Şifrenizi sıfırlamak için lütfen kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi giriniz.

Giriş Yapmak
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022