Cuma, Haziran 20, 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim
İletim
  • Anasayfa
  • Eğitim
    • İstanbul Üniversitesi
    • İÜ İletişim Fakültesi
    • Hocalarımızın Kaleminden
  • Bilim
  • Sağlık
  • Kültür-Sanat
  • Yaşam
  • Spor
  • Teknoloji
  • Foto Galeri
  • Giriş
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İletim
Anasayfa Eğitim

ADforce Genç İletişimcilerle Buluştu

İLETİM Tarafından İLETİM
26 Mayıs 2025
içinde Eğitim, Genel, İstanbul Üniversitesi, İÜ İletişim Fakültesi, Manset Haber, Manset Yani
0
ADforce Genç İletişimcilerle Buluştu
0
PAYLAŞIM
36
GÖRÜNÜM
Share on FacebookShare on Twitter

Muhabir/Fotoğraf: Ömer İğrek

Editör: Hatice Beyza Çakmak

İlgili Haberler

Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

16 Haziran 2025
Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi

Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi

11 Haziran 2025

İstanbul-(İÜ Haber Merkezi)

İstanbul Üniversitesi (İÜ) Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü ve Ajans İstanbul İletişim’in düzenlediği “Fikrini Konuştur” etkinliği gerçekleştirildi.

İÜ İletişim Fakültesi Amfi C’de 23 Mayıs 2025 tarihinde iki oturum şeklinde gerçekleşen etkinliğe Medina Turgul DDB’den CSO Berkant Avcı ve Stratejik Direktör Beste Atasoy konuk oldu. İlk oturumda genç iletişimciler reklamcılığın güncel dinamiklerini birinci elden öğrenme fırsatı yakaladı. Oturumun sonunda katılımcılara kısa bilgiler verildi. İkinci oturumda ise verilen bilgilerle Berkant Avcı ile Beste Atasoy katılımcıların yaratıcı fikirlerini ve sunumlarını dinledi.

Pazarlama dünyasında sadelik kazanıyor

Beste Atasoy, markaların arka plan stratejisi üzerine çalışan profesyonellerin, karmaşık mesajlar yerine yalın ve güçlü fikirlerin peşinde olduğunu belirtti. Sektörde sıkça kullanılan “Strateji bir vazgeçiştir” sözünün altını çizen Atasoy, bu ‘yalın ve güçlü’ yaklaşımın arka plan stratejisinin temelini oluşturduğunu söyledi. Atasoy, “Stratejistler için doğru mesaj sadeleştirildiğinde, yaratıcı ekipler çok daha etkileyici işler ortaya koyuyor” dedi

Sadeleştirme sürecinin yalnızca sezgisel olmadığını belirten Atasoy, “Arkasında ciddi bir analitik süreç, araştırma verileri ve fikirlerin çarpıştırıldığı yoğun bir çalışma bulunduğunu anlattı. Tüm bu süreç, öz ve etkili mesajın bulunmasına hizmet ediyor. Strateji ekiplerinin karşılaştığı en büyük zorluklardan biri tüm mesajları tek seferde vermek isteyen müşterilere sadece önemli olana odaklanmanın değerini anlatabilmek” ifadelerini kullandı.

Yaratmak değil, yeniden kurgulamak

Avcı, strateji uzmanlarına göre ‘yaratıcı zihinler’ in birbirinden uzak kavramları hızlıca birleştirebilme becerisine sahip kişiler olduğunu söyledi. Bunların da “ıraksak düşünme” yetisiyle mümkün olduğunu belirten Avcı, sıfırdan bir şey yaratmak değil; var olanları özgün biçimde yeniden kurgulamanın asıl yaratıcılık olduğunu anlattı. Avcı, “Özgünlükle yaratıcılık sıkça karıştırılsa da uzmanlar, her üretimin bir yerlerden ilham aldığını ve yaratıcılığı besleyen şeylerden biri de sağlıklı kıskançlık ve hırstır” dedi.

Avcı, hırsın yapıcı olması gerektiğinin altını çizerek “O yaptıysa ben de yapabilirim” motivasyonun birçok yaratıcı zihni harekete geçirdiğini ifade etti.

Avcı, ”Yaratıcı strateji ise tüm bu unsurları stratejik bir hedef doğrultusunda birleştirmek anlamına geliyor. Kaynakların sınırlı olduğu bir dünyada, yaratıcı dokunuşlar stratejinin etkisini katlıyor. Amaç sadece veriyle donatılmış sunumlar hazırlamak değil; ilham veren çözümler üretmek” olduğunu belirtti.

Stratejist, tüketicinin sesidir

Stratejist kimdir sorusuna yanıt veren Avcı, “Stratejist, ajans içinde tüketicinin sesidir. Toplantı masasında fiziksel olarak bulunmayan ama markanın ulaşmak istediği kişilerin zihniyetini, duygusunu ve gündemini masaya getiren kişidir. Ajans yapısında müşteri temsilcileri; markayı, metin yazarları; hikâyeyi, sanat direktörleri; görselliği temsil ederken, stratejist; tüketicinin zihnini ve sezgisini temsil eder. İyi bir stratejist olmak için yalnızca veri okuryazarlığı yetmez. Sokaktan gelen sinyalleri, insanların davranışlarındaki değişimleri fark etmek gerekir. Stratejist sadece araştırma sonuçlarını ezberleyen değil, onları yorumlayıp gerektiğinde reddedebilen kişidir” dedi.

İkinci oturumda, verilen bilgilendirme sonucunda gerçekleşen yarışmada Avcı ile Atasoy katılımcıların fikirlerini ve sunumlarını dinlemek için bir reklamcılık yarışması düzenledi. Yapılan yarışmadaki sunumlar sonucunda birinci seçilen ekip Ömür Ercenik, Ebrar Çakar ve Ayşenur Baş oldu. Yarışma birincilerine staj imkanı sağlanacağı belirtildi.

Etkinlik, Berkant Avcı ve Beste Atasoy’a verilen teşekkür belgesi ile son buldu. 

Etiket: ADforceajansAjansistanbuliletişim
Önceki Gönderi

Avrupa’nın En Büyüğü Fenerbahçe Beko

Sonraki Gönderi

Osmanlı Kriket Kulübü: Güney Afrika’da Sıradışı Bir Osmanlı Mirası

Sonraki Gönderi
Osmanlı Kriket Kulübü: Güney Afrika’da Sıradışı Bir Osmanlı Mirası

Osmanlı Kriket Kulübü: Güney Afrika'da Sıradışı Bir Osmanlı Mirası

HABER KATEGORİLERİ

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

ÖNE ÇIKAN KONULAR

10 Kasım Atatürk atölye basketbol belgesel bilim deprem Dr. Öğr. Üyesi Ümit Sarı ekonomi erasmus eğitim film futbol iletim iletim gazetesi iletişim iletişim fakültesi atölyeleri istanbul istanbul üniversitesi istanbul üniversitesi iletişim fakültesi iü iü iletişim fakültesi iüwebtv kadın kültür sanat medya mezuniyet prof. dr. ergün yolcu Prof. Dr. Mahmut Ak psikoloji radyo radyo iletişim sanat sağlık sergi sevgi şahin sinema siyasal bilgiler fakültesi sosyal medya spor tarih teknoloji tercih ve tanıtım günleri yapayzeka İletişim Fakültesi

ÖNE ÇIKAN HABERLER

  • Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • İlk Türk Futbol Takımı: Black Stockings FC (Siyah Çoraplılar)

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Kamondo Merdivenleri’nin Bilinmeyen Hikayesi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Tarihten 4 İlginç Bilgi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Psikoloji Tutkunlarının İzlemesi Gereken 7 Film

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0

Bizi sosyal medyada takip edin

Son Haberler

  • Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?
  • Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi
  • İstanbul Okul Öncesi Eğitim Şenliği Düzenlendi

Kategoriler

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

Özel Haberler

Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

16 Haziran 2025
Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi

Radyo Tiyatrosu Projesiyle Görme Engelli Çocuklara Erişilebilir Sanat Deneyimi

11 Haziran 2025
İstanbul Okul Öncesi Eğitim Şenliği Düzenlendi

İstanbul Okul Öncesi Eğitim Şenliği Düzenlendi

11 Haziran 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki hesabınıza giriş yapınız

Şifreni mi unuttun?

Lütfen Şifrenizi Alınız

Şifrenizi sıfırlamak için lütfen kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi giriniz.

Giriş Yapmak
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022