Salı, Haziran 24, 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim
İletim
  • Anasayfa
  • Eğitim
    • İstanbul Üniversitesi
    • İÜ İletişim Fakültesi
    • Hocalarımızın Kaleminden
  • Bilim
  • Sağlık
  • Kültür-Sanat
  • Yaşam
  • Spor
  • Teknoloji
  • Foto Galeri
  • Giriş
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İletim
Anasayfa Bilim

Pandeminin Okul Kaygısına Etkileri

İLETİM Tarafından İLETİM
12 Ocak 2024
içinde Bilim, Eğitim, Genel, İletim, İstanbul, İstanbul Üniversitesi, İÜ İletişim Fakültesi, Sağlık
0
Pandeminin Okul Kaygısına Etkileri

school supplies with medical face mask on a gray background. Protection of schoolchildren and students

0
PAYLAŞIM
98
GÖRÜNÜM
Share on FacebookShare on Twitter

Muhabir: Aleyna Gelir 

Editör: Sıla Ceylan 

İlgili Haberler

Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris

Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris

24 Haziran 2025
Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor

Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor

20 Haziran 2025

Pandemi sürecindeki anksiyete ve depresyon, gençler arasında okuldan kaçınma eğilimini artırdı. Uzmanlara göre, pandemi döneminde körüklenen kaygı ve depresyon, okuldan kaçınma davranışını tetikledi. Uzman Psikolojik Danışman Feriha Şenkaya Dildar ve Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı Akademik Kurul Üyesi ve Çocuk ve Ergen Psikiyatristi Prof. Dr. Ayşe Rodopman Arman, pandeminin gençlerin psikolojik sağlığı üzerindeki etkisini anlattı.  

Uzmanlar, bu ruhsal rahatsızlıkların gençlerin okuldan kaçınmasına nasıl neden olduğunu ve eğitim ortamındaki değişikliklerin adaptasyon zorluklarını değerlendirdi. Pandemi sonrası ortaya çıkan bu yeni eğitim manzarası, gençlerin psikolojik sağlığı üzerindeki etkisini giderek gözler önüne serdi. 

“Pandemide anksiyete ve depresyon oranı yüzde 16’ya yükseldi” 
Kaiser Aile Vakfı analizine göre, pandemi döneminde anksiyete ve depresyon oranı yüzde 12’den yüzde 16’ya yükseldi. Uzman Psikolojik Danışman Feriha Şenkaya Dildar, klinik çalışmalarında artan kaygı ve okul reddini gözlemlediklerini belirtti. Pandeminin, ölüm ve zarar görme korkusu gibi temel endişeleri tetiklediğini vurguladı. Ayrıca, çocukların normalde ailelerinden doğal olarak ayrıştığını, fakat pandemi sürecinde bu ayrışmanın okulun kapalı olması sebebiyle gerçekleşemediğini ifade etti.   

Feriha Şenkaya Dildar

”Çocuklar evden çıkıp okula girdi”

Dildar, çocuklarda kaygının en büyük nedenlerinden birinin çocuk ve ebeveyn arasında sağlıklı bir ayrışma olmaması olduğunu belirtti. Pandeminin ardından ilk kez okula gidecek olan öğrenciler evden ve ebeveynlerinden ilk kez ayrılıyordu. Normalde anne-baba ve çocuğun arasına ilk giren şey okul değildi. Çocuğun büyüme sürecinde anne-babalar kendi gündemlerine, işlerine, sosyalliklerine dönüyor ve araya doğal hayat akışı içinde giren kişiler, uğraşlar, eylemler ve kurumlar oluyordu. Sağlıklı bir ayrışmanın ancak bu şekilde mümkün olabileceğini söyleyen Dildar açıklamalarına şöyle devam etti, “Pandemide, yetişkinin hayat düzeninde araya girecek başka bir enstrümanı olmadığı için bu iç içe geçirilmiş uzun sürelerden sonra ilk karşılarına çıkan, araya giren kurum, okul oldu. Çocuklar oyun oynama fırsatı bulamadılar, anne-babalarının ‘gidip yeniden geldiğini’ göremediler, başka yetişkinlerle zaman geçiremediler, başka çocuklarla olamadılar. Araya oyun ve sosyallik bile çok az girdi. Bu sebeple okullar kaygıyı tetikledi.”  

“Oyun ve eğlence bazen derslerden bile önemli” 

Eğitim-öğretim kaygısıyla birlikte anne-babalar, bazen eğitim kurumları da bilgi eksikliğinin üzerine hızla gittiler. Bilgi eksikliği önemli bir ayrıntı olsa da Dildar’a göre oyunun iyileştirici gücünden de yararlanılmalı, çocuklar eğlenerek okula adapte olmalıydı. Dildar, çocukların yaşıtlarıyla oynayarak günlük hayatta yaşadıkları zorluklardan uzaklaşabildiğini ifade etti. “Oyunlarında resimlerinde bu durumu hikayelendirerek, sembolize ederek iyileşirler. Oyun ve eğlence, eğitim ve öğretimin mutlak bir parçası olmalıdır. Okul içinde iş birliğinin, eğlencenin ve oyunun önemli bir yer kaplamasının bazen derslerden bile önemli olduğunu düşünüyorum. Çünkü çocuklar en çok oynayarak iyileşirler ve sosyalleşirler. Kaygıları böyle azalır.” 

Ayşe Rodopman Arman

Kız çocukları liseden itibaren okula devam etmiyor 

Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı Akademik Kurul Üyesi ve Çocuk ve Ergen Psikiyatristi Prof. Dr. Ayşe Rodopman Arman, pandemi sonrası çocuklarda okula gitmeme isteksizliği ve beklentilerde düşüş gözlendiğini belirtti. Özellikle kız çocuklarının lise döneminden sonra devamsızlıkta artış yaşandığını gözlemlediklerini ekledi. Marmara Üniversitesi Pendik Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde klinik süpervizyon eğitimleri sırasında gözlemlediklerini şu şekilde anlattı: “Özellikle genç kızların liseden itibaren okula devam etme oranının düştüğünü fark ettik. Bu klinik grubun, pandemi döneminde çevrim içi eğitime de düzenli olarak devam etmedikleri gözlenmekteydi. Sosyodemografik açıdan zorlu yaşam koşulları içinde, ailede çocuk sayısının ve işsizlik oranının arttığı durumlarda, eğitime ait zorluklar belirgin hale geliyor. Daha yüksek sosyoekonomik düzeydeki öğrencilerde de ‘Yeteri kadar gidelim, sınavlara gidelim ama okula devam etmeyelim’ düşüncesi oluşuyor. Okulun eğitici ve öğretici bir ortam olmasının yanında, kapsayıcı ve ruh sağlığını koruyucu yönünün anlamını yitirmesi ve devamsızlıkların artması sonucunda, özellikle ruhsal şikayetleri olan çocukların okula hemen hemen hiç gitmemesi durumu görülüyor.” 

Etiket: çocukeğitimokulpandemipsikoloji
Önceki Gönderi

Sokaklara İzini Bırakmak: Grafiti Sanatı

Sonraki Gönderi

Ayla Algan son röportajını Radyo İletişim’e verdi!

Sonraki Gönderi
Ayla Algan son röportajını Radyo İletişim’e verdi!

Ayla Algan son röportajını Radyo İletişim'e verdi!

HABER KATEGORİLERİ

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

ÖNE ÇIKAN KONULAR

10 Kasım Atatürk atölye basketbol belgesel bilim deprem Dr. Öğr. Üyesi Ümit Sarı ekonomi erasmus eğitim film futbol iletim iletim gazetesi iletişim iletişim fakültesi atölyeleri istanbul istanbul üniversitesi istanbul üniversitesi iletişim fakültesi iü iü iletişim fakültesi iüwebtv kadın kültür sanat medya mezuniyet prof. dr. ergün yolcu Prof. Dr. Mahmut Ak psikoloji radyo radyo iletişim sanat sağlık sergi sevgi şahin sinema siyasal bilgiler fakültesi sosyal medya spor tarih teknoloji tercih ve tanıtım günleri yapayzeka İletişim Fakültesi

ÖNE ÇIKAN HABERLER

  • Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    Yarım Asırlık Bir Dev : Sezen Aksu

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • İlk Türk Futbol Takımı: Black Stockings FC (Siyah Çoraplılar)

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Kamondo Merdivenleri’nin Bilinmeyen Hikayesi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Tarihten 4 İlginç Bilgi

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0
  • Psikoloji Tutkunlarının İzlemesi Gereken 7 Film

    0 paylaşımlar
    Paylaşım 0 Tweet 0

Bizi sosyal medyada takip edin

Son Haberler

  • Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris
  • Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor
  • Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

Kategoriler

  • Bilim
  • Eğitim
  • English
  • Foto Galeri
  • Genel
  • İletim
  • İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi
  • İÜ İletişim Fakültesi
  • İÜWEBTV
  • Köşe Yazıları
  • Kültür-Sanat
  • Manset Haber
  • Manset Yani
  • Sağlık
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam

Özel Haberler

Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris

Kitaba Mülkiyet Kazandıran Sanat: Ekslibris

24 Haziran 2025
Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor

Marmara’nın Derin ve Sessiz Çığlığı: ‘Derin Marmara’ Belgeseliyle Gün Yüzüne Çıkıyor

20 Haziran 2025
Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

Fenerbahçe’nin Simgesi: Sarı Kanarya Nereden Geliyor?

16 Haziran 2025
  • İletim Arşiv
  • Künye
  • İletişim

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki hesabınıza giriş yapınız

Şifreni mi unuttun?

Lütfen Şifrenizi Alınız

Şifrenizi sıfırlamak için lütfen kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi giriniz.

Giriş Yapmak
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

İstanbul Üniversitesi İletşim Fakültesi İletim Gazetesi / © 2022